onsdag 10 september 2014

Arabian Cactus?

Nu blommar äntligen de flesta av mina dahlior, vilket jag kan tycka är ganska sent efter en sån här sommar. Å andra sidan är det just nu de behövs som mest, när mycket annat är på tillbakagående.

I år har jag lite ofrivilligt begåvats med en bubblare, som köptes som 'Arabian Night', men som snarare ser ut som en 'Arabian Cactus'... Färgen är densamma, men inte så mycket mer.
Arabian Night till vänster och ? till höger
Rätt så cool tycker jag, så den får nog hänga med på årets övervintringsförsök - i år SKA det gå :-)

Båda sorterna i samma bukett

 
 

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det händer rätt ofta att det blir fel växter, men i ditt fall blev det ju rätt bra, trots allt. Härlig färg på den. Hoppas du lyckas övervintra den./ Kram Titti

    SvaraRadera