tisdag 7 oktober 2014

Avbockat

Jag har en ganska hektisk höst just nu, och har nästan ingen tid att spendera i trädgården. Desto skönare att jag förra helgen ändå lyckades få alla tulpanlökar i jorden innan lökarna började ruttna i sin låda... Som vanligt hade jag beställt för många, men när jag väl hade lyckats hitta möjliga och omöjliga ställen till alla lökarna, så känns det nu bra att se fram emot våren!

I år blev det dock bara fyra krukplanteringar, eftersom just krukorna gick sisådär den gångna vintern...



Jag brukar beställa lökar och knölar från Holland på www.eurobulb.nl och har hittills bara haft bra erfarenheter av dem.

6 kommentarer:

  1. Åh, så bra gjort! Mina lökar ligger fortfarande o väntar...
    Även jag beställt från Eurobulb... o det var bra. Men farligt... fick då en narcissgalenskapsbacill, ja, vill bara varna...
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Kul med tipset att beställa direkt från Holland - det skall jag tänka på till nästa år !
    Jag lyckas aldrig med tulpaner i kruka, har provat i flera år så i år blir det inga krukor hos mig.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blommar riktigt fint till våren! Så skönt att vara klar med lökplanteringen (det är tyvärr inte jag...)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Det är så trist att plantera lökar, men så skönt när det är gjort. Sen får vi njuta i vår/ Titti

    SvaraRadera
  5. Härligt med alla lökar som finns på marknaden just nu! Tack för tipset om billiga alliumlökar.
    Och så MÅSTE jag göra en krukplantering med tulpanlökar i år!
    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  6. Inte så kul att sätta lökar men desto roligare när de kommer upp.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera