söndag 26 oktober 2014

Sista skriket för pelargonerna

Denna söndag har varit låååång och med ganska hyfsat höstväder. Perfekta förutsättningar för trädgårdsarbete, om inte en rejäl förkylning hade dränerat mig på all energi. Någon timme i växthuset blev det i alla fall, då jag försökte förbereda för Operation Vinterförvaring, som rycker allt närmare.

Bland annat plockade jag av de flesta pelargonblommor och satte i vas, innan jag skar ner de mest yviga plantorna inför vintern (mest för att de ska få plats, jag skär ändå ner dem ytterligare till våren). Sen blev jag så trött att jag var tvungen att inta soffläge igen. Jädrans virus.


2 kommentarer:

  1. En bukett som heter duga!
    Krya på dig
    Anette

    SvaraRadera
  2. Virus är inte kul att få på hösten. Det håller i sig så länge då.
    Tur att du kom ut och fick njuta lite av de sista pelargonerna.
    Krya på dig
    Annika

    SvaraRadera