onsdag 26 november 2014

Räddningsaktion

I går kväll fick vi plötsligt skrapa rutorna på bilen, vilket är något av ett mysterium eftersom det inte verkade vara frost någon annanstans runt huset varken just då eller senare under natten. Hursomhelst så sprang jag för säkerhets skull ut och plockade och tog in de sista dahliorna. Jag grävde upp de flesta knölarna redan för någon helg sedan, men mina 'Café au lait' och en annan sort som jag inte vet namnet på blommade då så friskt att jag inte nändes röra dem.

Men nu ser det ut som om frosten snart är på väg på riktigt, så gissningsvis är detta de sista buketterna för i år. Tack för lång och trogen tjänst kära dahlior, får man väl säga!


1 kommentar:

  1. Men, kära nån! Jag fick dubbelkolla datumet på inlägget så jag inte hamnat på nåt gammalt.
    Dahliorna ser ju hur fräscha ut som helst!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera