fredag 6 februari 2015

Blommig Fredag - Vårlängtan!

Att längta efter våren lite sådär generellt är ett ganska permanent tillstånd så här års. Men alldeles särskilt längtar jag till mitten av april då jag åter ska besöka Amsterdam och Keukenhof. Förra årets besök (som man kan läsa om här och här) var en total succé med vårsol, värme, härligt sällskap och så mycket ögonfröjd som man bara orkade ta in. Jag håller tummarna för att årets besök blir en upprepning!


Fotot nedan är länk till Bland Rosor och Bladlöss där det finns fler som längtar till våren!

http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/2015/02/varlangtani-rest-my-case.html

21 kommentarer:

  1. Någon gång vill jag också se den där prakten. Kanske nästa år..
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig plantering det är riktig vår i den bilden.
    Vilken härlig resa du har framför dig.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  3. Oj! Så vackert!
    Jag har aldrig varit där, än... =oP
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Vackert, när är bästa tiden att åka dit? Är det för sent i slutet av april? Vill inte komma när allt är överblommat. Trevlig helg! Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marika!
      Planteringarna är planerade för att vara under hela den tvåmånadersperiod som parken är öppen (ungefär mitten av mars till mitten av maj). Förra året var ju våren tidig och då var jag också där i mitten av april. Då fanns det både en del överblommat och en del som var på gång, men framförallt massor som var på topp! Har man särskilda preferenser vad man vill se (tidiga respektive sena sorter) kan man ju planera utifrån det, men annars finns det nog något att se hela tiden. Väljer man mitten av perioden som jag så kan man vara ganska obekymrad över tidpunkten för vårens ankomst, eftersom man då har marginaler på båda hållen:-)
      Hälsningar
      Elin

      Radera
    2. Hej Elin! Såg att några researrangörer planerade resor i slutet av april, men då förstår jag. Tusen tack! Marika

      Radera
  5. Ja Keukenof er jo en megavitaminsprøyte!

    SvaraRadera
  6. Så fint, jag såg den blomsterprakten för många år sedan, innan jag drabbats av trädgårdsmani, det måste vara över 20 år sedan. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  7. Å där var jag förra året.Resan var en födelsedags present från sonen.Och just nu så är han bosatt i Amsterdam så vi bodde hos honom.Skulle gärna åka dit igen.

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att det blir alldeles speciellt.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  9. Så spännande att ha en sådan resa framför sig!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Härligt att ha en sådan resa att se fram emot:) Ha det bra!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig bild med mustiga färger! Den den som hade satt så där många lökar! Börsen var tom iaf!;) Ha en skön helg!/ Monica

    SvaraRadera
  12. Jag var på Keukenhof ifjol för första gången och jag måste säga att det var helt fantastiskt!! Skulle gärna åka dit igen!
    Ha en fin helg/Milla

    SvaraRadera
  13. Kollade in länkarna...WOW vilka rabatter!! Måste nästan vara som en dröm att vandra runt där:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Det må være moro å reise dit. Skjønner godt at du gleder deg:)

    SvaraRadera
  15. Läste dina inlägg förra året och gladdes åt färgprakten. Ser fram emot att se bilder från årets planteringar hos dig senare i vår! :) Önskar dig en fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  16. Underbart att få åka dit och se blomsterprakten. Har alltid velat se den, men får njuta av din vackra bild så länge/ Titti

    SvaraRadera
  17. Amsterdam hade jag inte sagt nej till! Vad bra att det fixade sig med en rosenbåge. Nu är tillverkningen i full gång hos maken i alla fall:) Ha en fin helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  18. Det måste vara otroligt att se det där i verkligheten. Så härligt!

    Det blir ingen resa för mig i vår i alla fall men jag längtar galet mycket efter våren här hemma :)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  19. Mmm... ..nu började det suga i tarmen :) Har inte varit där på 24 år. Gjorde det när barnen var pyttesmå. Packade in dem, föräldrarna och mig i bil och husvagn och sen var vi borta några veckor när barnens pappa jobbade därnere. Underbart!

    Ha en härlig resa så småningom! Carina

    SvaraRadera