lördag 25 april 2015

Pynt

Jag är faktiskt ganska dålig på att 'pynta', alltså att få till den där sista lilla touchen på saker och ting, både inom- och utomhus. Det blir mest fokus på de stora dragen och i trädgården når jag sällan till dekorationerna eftersom jag är fullt upptagen med att gräva rabatter och skyffla gödsel... Visserligen har jag mot slutet av sommaren ofta en hel del krukplanteringar, men om jag ska vara ärlig så beror många av dem på att jag inte riktigt vet var jag annars ska stoppa ner plantorna någonstans! Bord med små trädgårdsstilleben och liknande är sådant jag dreglar över hemma hos andra, men som jag själv aldrig får till.

Bilden nedan är därför lite ovanlig - en kruksamling som kommit till just som pynt! Och det bästa är att när tulpanerna i den stora krukan falnar, har jag tre krukor till i olika faser som jag kan byta till. Kanske får börja kalla mig för Pyntpinglan...?

Idag ser jag fram emot ännu mer pyntinspiration, på duktiga Annika Christensens utställning på Sofiero!

 

5 kommentarer:

  1. Så fin krukkesamling! Jeg bruker ikke mye tid på slike ting, heller, selv om jeg faktisk har en dekoratørutdannelse fra gammelt av. Jeg tror det kommer litt av at jeg prioriterer tiden annerledes. Fint at vi kan være forskjellige, synes jeg! ha en fin lørdag! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  2. Pyntpinglan! Ha ha! Ett så bra namn.... kanske ska du skapa en systerblogg och bejaka ditt - hittills - okända du. =oP (Ja, och det du visar är absolut löftesrikt.)
    Inte heller jag är sådär pyntig precis, men tror säkert att det är en fantastisk utställning på Sofiero. Annika C inspirerar!
    Ha det riktigt gott!
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. É bom vir ao seu blog, ver e ler o que está publicando,parabéns por partilhar seus pensamentos, desde já agradeço pelos textos com que nos presentei-a,e posso dizer que tem aqui um blog muito agradável,
    desejo que tenha saúde e com muita paz.
    Deixo as minhas saudações, com desejo de muitas felicidades.
    Sou António Batalha.
    http://peregrinoeservoantoniobatalha.blogspot.pt/

    SvaraRadera
  4. Visst är du en pyntpingla! Jättefint.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte inte heller att jag kunde pynta i trädgården och var avundsjuk på de som bara kunde ställa upp saker och det ser alldeles, alldeles perfekt ut.
    Men sen slutade jag att fundera så mycket på hur det skulle se utan bara slängde fram lite saker med lite blommor och krukor och nåt loppisfynd och så Vips, vart jag oxå en pyntpingla :)

    Jag tror att vi ibland vill fööör mycket11

    //Veronica

    SvaraRadera