onsdag 15 juli 2015

Live-heading

En liten tripp hem till Malmö häromdagen för att göra ärenden gav också lite tid i trädgården. Som vanligt blir man nästan chockad över hur mycket som hinner hända på en vecka - mycket har blommat över och nya blommor har slagit ut och framförallt har det mesta vuxit till sig hur mycket som helst. 

Jag lade några timmar på att rensa de återblommande rosorna och var riktigt brutal i beskärningen. Allt som var någorlunda utslaget skars av eftersom det ändå kommer att vara visset nästa gång jag kommer hem - "live-heading" i stället för dead-heading! Dessutom fick jag då med mig en ny blomsterskörd till Bjäre att göra buketter av. De allra sista pionerna och de första dahliorna fick också hänga med som sällskap till rosorna. 



Underbara 'Alchymist'
En  ovanligt blek 'Eden Rose' med daggkåpa och stjärnflocka


4 kommentarer:

  1. Oj vad mycket som hänt här sedan sist jag var inne:) Väldigt mycket fina rosor du har, helt underbara. Vallmona var också väldigt fina, andra än jag sett innan. Nästan så att man blev lite sugen på att sätta några frö till nästa år. Himla härligt att kunna ta med delar av trädgården på semestern att kunna njuta av:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Så vackra buketter du får till! Är det något jag saknar i min trädgård så är det just att kunna klippa blommor och göra buketter. Än så länge har jag inte funnit ut någon lösning. Jobbar dock på det.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Smart tänkt o vackert gjort!
    Buketten med rosor, stjärnflocka och daggkåpa är magisk!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Så snygga buketter!! Härligt att kunna ta med lite av trädgården på semestern. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera