torsdag 27 augusti 2015

Identifiering

Förra året fick jag en sådan där felleverans som visade sig bli bra i slutändan - HÄR skrev jag om dahlian 'Arabian Night' som i stället blev något annat och som jag raskt döpte till 'Arabian Cactus'. Denna säsong köpte jag av nyfikenhet en knöl av den liknande sorten 'Nuit d´Ete' och tror att jag nu kan vara ganska säker på att de är identiska. 

"Arabian Cactus" till vänster och 'Nuit d´Ete' till höger (eller tvärtom:-)
Dessutom har jag också lyckats få den rätta 'Arabian Night', men jag tycker faktiskt att kaktusdahlian är mycket snyggare!




1 kommentar:

  1. Ja, jag håller nog med dig om det. Gillar kaktusar! :) Och visst är det kul när man lyckas få tag på namn som man glömt, eller som för din del, fått något annat.
    Kram Kristina

    SvaraRadera