fredag 29 januari 2016

Färg och Form – Blommig Fredag!

Färg och form - ja, just nu finns det inte särskilt mycket av någon av de varorna när jag tittar ut genom fönstret... Förutom att gräsmattan är ovanligt grön för årstiden så är inte direkt "färgglatt" ordet för dagen. Och i min skånskt platta trädgård med öppna ytor och ett fåtal formklippta häckar och buskar så finns det inte heller så mycket annat som fångar ögat.

VILKEN TUR då att tulpansäsongen snart är här, och man kan frossa mer än någon annan tid i de starkaste färger och de roligaste tulpanformerna! Själv är jag extra svag för papegojtulpaner eller de fransiga snyggingarna men gillar också den helt klassiska tulpanformen. Och vad gäller färgerna är jag mer liberal med tulpaner än med andra blommor senare på säsongen - allt funkar! Här kommer en bild från min "karamellplantering" från i fjol - jag hoppas på en upprepning och kan knappt bärga mig...


Fler färgglada och formstarka inlägg hittar du HÄR:


11 kommentarer:

  1. Läckra tulpaner ...
    Jag önskar dig en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger på tulpanerna En sådan bukett piggar verkligen upp.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Jamen du...den rosa tulpanen kan man ju inte se sig mätt på! Gillas skarpt! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  4. Ja, där var det verkligen karamellfärger! Helt underbart!
    Tänk att vi ganska snart är där igen... Härligt :D

    SvaraRadera
  5. Vilken karamellblandning! WOW! Hoppas också att du blir nöjd i år och att vi får se resultatet!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. En riktig godisskål. Underbara färger.
    Önskar dig en skön helg :)

    SvaraRadera
  7. Fantastiske tulipaner!dessverre tar hjorten tulipanene hos meg, så jeg har ikke plantet så mange! Men noen har jeg å glede meg over! Ha en fin lørdag! Klem fra Anne-Kristin

    SvaraRadera
  8. Tokgillar din karameller till tulpaner, blir så glad!
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Bara ordet karamellplantering är underbart och en rabatt med tulpaner i olika form och färg som karameller låter otroligt lockande just nu. Vackert!

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  10. Karamellplantering, ja som en hel skål med härligt smågodis är de, dina tulpaner! Och jag håller med, tulpaner kan man blanda. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera