måndag 8 februari 2016

En vårdag här och där...

...får vi just nu, kanske för att hålla humöret uppe någon månad eller två till så att våren hinner komma på riktigt. Jag tror att det inte bara var jag som var ute och trädgårderade i söndags, när temperaturen höll sig uppe och solen höll sig framme!

Så skönt att utan stress kunna lulla runt och bara göra det man får syn på. Hos mig blev det uppbindning av rosor, ogräsrensning, flyttning av digitalisplantor (lite märkligt kändes det att plocka fram vattenslangen...), kantskärning och lite annat smått och gott. Bland annat hittade jag övervintrade penséplantor på två ställen som jag planterade ihop i en spann och satte i växthuset - ska bli kul att se om de utvecklas och blommar om nu under våren.


5 kommentarer:

  1. Ja, vilken underbar dag det var igår! Trädgården riktigt ropade på en, kom hit och klipp! Till och med jag masade mig ut och klippte julrosblad!

    SvaraRadera
  2. En riktig toppendag! Jag var ute hela dagen, den första heldagen för säsongen. Och det känns i kroppen idag...
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Ja, härlig dag i trädgården! Så skönt att fixa här och var, som jag längtat! Vad kul att hitta lite vårblommor som du gjorde, de blir nog glada och blomvilliga av läget i växthuset.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Så härligt att kunna trädgårdera igen - låter helt ljuvligt !
    Vilket proffs du är som kan få med dig både växter och zinkbaljor från London och så roligt att jag lyckades pricka in två favoritbutiker. La en länk till ditt inlägg från mitt inlägg idag !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Underbart, hade också en härlig stund i trädgården. Hann inte så mycket, men så skönt att överhuvudtaget vara där och påta med ditt och datt. Penséerna i zinkhinken, så löftesrikt!
    kram
    /Katarina

    SvaraRadera