torsdag 25 februari 2016

Min snödroppsodling

Snödroppar är så otroligt lätta att föröka - om förutsättningarna för dem är de rätta. Och det verkar de vara i vår trädgård, där de lyser upp på fler och fler ställen. 

För tre år sedan flyttade jag ett gäng snödroppar till en liten rabatt längst bak i trädgården, där jag satte dem en och en och lite utspritt. Trots att det är trädgårdens kallaste plats (varför vet jag faktiskt inte) har de blivit fler och fler för varje år och jag har följt utvecklingen med spänning. Jag har skrivit om det tidigare HÄR och HÄR, men annars syns det på bilderna här nedan. 

Snart dags för fler snödroppsflyttar, men jag väntar nog tills de nästan har blommat över...

Idag - 2016

2015

2014

7 kommentarer:

  1. Underbart! Kul att det ger resultat så snabbt.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Visst är det fantastiskt när det lyckas! Underbara snödroppar, älskar dem.
    kram
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. En sån spridning har jag aldrig lyckats få med mina snödroppar! Lite fler har de blivit men absolut inte i den takt som dina. Men så är det ju lite kallare här hos mig...

    Tycker absolut att du ska starta en bokcirkel. Det var längesedan jag var med i en också men nu känner jag mig sugen på att komma igång mer med bokläsandet. För onekligen gör "pressen" att man läser mer -och det är ju det jag vill!
    Läsplattor är bra på resa men än så länge vill jag allt hålla i en bok när jag ligger i sängen och läser:)

    Kram
    Cathrine

    SvaraRadera
  4. Det verkar ju lovande för min lilla odling. Delade en stor tuva från ett dike förra året och spred ut på lite olika ställen. Nu går de snart i blom. Vore ju fantastiskt om de ville breda ut sig som dina. De lyser verkligen upp.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  5. WAOO så dom spritt sig. Väldigt inspirerande att se. Nu gäller det bara att leta upp ett intressant hörn där dom kan tänkas trivas i min trädgård.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Det underbara med att dela och fördela dem i trädgården är att de blommar så mycket längre. Några blommar tidigt i soligt läge och några blommar sent i skuggan. Kul att se hur fort de förökat sig.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Så de sprider sig! Härligt!
    /Kitty

    SvaraRadera