tisdag 31 maj 2016

De absolut sista...


Nu är tulpansäsongen inne på sina absolut sista dagar och jag är faktiskt förvånad att den varat så här länge med tanke på våra temperaturer i maj. Det är tack vare den mycket sena varianten 'Evergreen' som, planterad i norrläge, inte slagit ut förrän för någon vecka sedan.

Annorlunda med sin gröna färg, men inget jag kommer att beställa igen. Den smälter in lite väl bra bland allt annat grönt, och skulle behöva en mörk bakgrund av något slag (något rödbladigt kanske) för att komma till sin rätt. Men om man tittar noga matchar den fint med de vita alliumen och tulpanerna i bakgrunden (just denna bild är någon vecka gammal, de vita tulpanerna har numera gått hädan).



1 kommentar:

  1. Jag tycker Evergreen ser ursnygga ut! Jag har också satt sådana lökar, men var satte jag dem? Inte en enda har kommit upp...vaaa??? Det har jag aldrig varit med om tidigare. Nåja, det kommer väl fler tulpansäsonger!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera