torsdag 9 juni 2016

Ett överflöd av rosor

Med undantag för en hel del vattning så har trädgården nästan inte krävt någon insats alls den senaste tiden och jag har mest kunnat betrakta utvecklingen från vår till sommar och njuta av allt som växer och blommar. Men nu drar säsongen för "dead-heading" igång, och rosorna är som vanligt först ut. 

Både Constance Spry på rosentornet (som knappt syns längre) och Gertrude Jekyll strax bredvid befinner sig i eller har just passerat sina höjdpunkter och jag har redan nafsat bort en och annan skrumpen ros på mer prominenta placeringar. Men än finns det många knoppar kvar så njutningen fortsätter...




5 kommentarer:

  1. Det är så vackert så jag inte kan se mig mätt !!
    Snygg inramning med lavendelhäcken !
    Ha det så och njut av härligheten så länge den varar !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Makalöst vackert! Min Constance har varit lite trög i starten men nu är hon på gång, tror att jag var lite väl hård med sekatören i våras... Hur pass mycket tuktar du dina?
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny! Just Constance tuktar jag inte särskilt mycket - hittills. Brukar bara klippa bort grenar som sticker upp eller ut för mycket, och så binder jag in grenarna runt tornet så vågrätt som möjligt. Men nu växer den över rostornet, så snart behöver jag nog klippa ner den lite...
      Kram Elin

      Radera
  3. Så fint hos dig! Och så tidigt! Verkligen fantastiska rosor och väldigt prydligt.

    Kram Louise
    Hallontrollets trädgård

    SvaraRadera
  4. Fantastisk roseblomstring! Her venter jeg ennå på første rose, det er ikke mange dagene igjen, tror jeg!

    SvaraRadera