måndag 21 november 2016

Den allra sista löken...


I helgen fick jag ner alla lökarna som jag fick med mig hem från Holland när jag var där på besök härom helgen, och det utan att sätta en enda i kruka (jag förbjöd nämligen mig själv att göra det när jag bar in tjugoen redan planterade lökkrukor i växthuset förra veckan...). Det hjälpte ganska mycket att jag redan hade bärgat alla dahliaknölar, för då blev det plötsligt en del plats i rabatterna igen!

När jag bokade resan till Holland (en liten höstlovslånghelg med mina två yngsta söner) hade jag redan fått en STOR leverans med lökar från en för mig ny leverantör, som var ännu billigare än min vanliga MEN som inte hade några av mina favoriter. Därför kunde jag inte hålla mig utan beställde dessa och några till med leverans hem till min kompis i Holland som jag skulle hälsa på. Hur många det var förstod jag först när jag såg lådan som jag skulle knöla ner i väskan som skulle flygas hem! Men det gick, och då fick jag dessutom också ner den coola spannen som jag hittade på en loppis vi sprang förbi. 


Nu är det alltså bara att vänta och se vilka lustiga kombinationer det kan bli av de senare planterade lökarna tillsammans med de tidigast planterade som jag såklart glömt var jag satte :-)

'Apricot Parrot'

'Green wave'

2 kommentarer:

  1. Fniss! Ska bli intressant att se bilder från din trädgård i vår... ;)
    Fin hink du fick med dig hem också.
    Jag föll för några påsar med lök på halva prisetrean nyligen, snart sätts de i en kruka eller två.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Det är intressant vad man kan få ner i en resväska med lite god vilja. Låter som en spännande tulpanblomning till våren. Blir kul att se... så småningom.

    Kram, Carina

    SvaraRadera