måndag 30 januari 2017

Tulpan-nervositet

Var och varannan trädgårdsblogg visar knoppande lökkrukor nu tycker jag, men hos mig syns det liv i så mycket som EN enda kruka (av 22...) och den huserar narcisser, inte tulpaner. Jag är lite orolig att krukorna fick för lite vatten innan jag ställde in dem i växthuset och att lökarna därför inte har kommit igång. Det vore ju minst sagt lite surt om alla de lökplanteringarna går om intet!

Jag håller tummarna för att det bara är för tidigt och lite kallare än vanligt och att det snart ska sticka upp små söta tulpanhuvuden i alla krukor. Tulpankrukorna är ju en av vårens höjdpunkter!

4 kommentarer:

  1. Inga lökar har visat sig i krukorna här heller än. Visst längtar man.
    //Helene

    SvaraRadera
  2. Tänker att det nog kan vara lika bra. För visst får vi allt som oftast vinter i februari och mars. Har sett att några lökar tittat upp i en kruka men den planterades väldigt tidigt och står i garaget.

    Carina

    SvaraRadera
  3. När jag läser din kommentar slår det mig att jag också har en hink ståendes ute i ladan. Hade helt glömt bort den! Undrar just om det är kört för mig också? Måste kolla imorgon när det är ljust.

    Må så gott! :-)

    SvaraRadera